Simurg
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Fume FX ile ateş yapımı..
ActionScript Nedir? Icon_minitimeCuma Nis. 10, 2015 3:21 pm tarafından cingeyli

» Profesyoneller İçin En İyi 11 Flash Menü ve Navigasyon Dersi
ActionScript Nedir? Icon_minitimeSalı Mart 26, 2013 12:49 am tarafından zynp71

» Mental Ray Eğitimi(Türkçe)
ActionScript Nedir? Icon_minitimeCuma Nis. 27, 2012 4:57 pm tarafından 3dsmaxci33

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
ActionScript Nedir? Icon_minitimeÇarş. Kas. 11, 2009 6:34 am tarafından Owner

» Video Copilot - Andrew Kramer (1-83 Bütün tutorialleri)
ActionScript Nedir? Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:07 am tarafından Owner

» Video2brain: Adobe Dreamweaver CS 3
ActionScript Nedir? Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:03 am tarafından Owner

» Maxon Cinema 4D R11.5 Goodies DVD (Win & Mac)
ActionScript Nedir? Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:02 am tarafından Owner

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
ActionScript Nedir? Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:00 am tarafından Owner

» DesignProVideo - Photoshop CS4 101: Core Photoshop CS4
ActionScript Nedir? Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 4:59 am tarafından Owner


ActionScript Nedir?

Aşağa gitmek

ActionScript Nedir? Empty ActionScript Nedir?

Mesaj tarafından Owner Ptsi Ekim 19, 2009 9:27 am

ActionScript, Flash'ta kullanılan kodlama dilidir. ActionScript kullanarak uygulamalarınızı doğrusal olmayan bir şekilde oynatabilir ve uygulamalarınıza zaman çizelgesinde temsil edilemeyen ilginç veya karmaşık işlevler ekleyebilirsiniz.

ActionScript kodlama dili uygulamanıza karmaşık etkileşimler, oynatma kontrolü ve veri görüntüleri eklemenizi sağlar.

Eylemler panelini, Komut Dosyası penceresini veya harici bir düzenleyiciyi kullanarak geliştirme ortamına ActionScript ekleyebilirsiniz.

ActionScript kendi sözdizimi kurallarına, ayrılmış anahtar sözcüklerine uyar ve bilgi depolamak ve geri almak için değişkenleri kullanmanızı sağlar. ActionScript birçok faydalı görevi gerçekleştirmenizi sağlayan nesneler oluşturmanıza izin veren, yerleşik sınıflardan oluşan geniş bir kitaplık içerir.

Kodlamaya başlamak için ActionScript öğelerinin tamamını bilmeniz gerekmez; belirli bir amacınız varsa, basit eylemleri
kullanan komut dosyaları oluşturmaya başlayabilirsiniz.

ActionScript ve JavaScript, köklerini ECMAScript kodlama dilinin uluslararası standardı olan ECMA-262 standardından alırlar. Bu nedenle, JavaScript'e aşina olan geliştiriciler ActionScript'e yabancılık çekmeyeceklerdir. ECMAScript hakkında daha fazla bilgi için buraya tıklayarak ilgili siteyi adresini ziyaret edebilirsiniz.

ActionScript belgelerini kullanma

ActionScript'in birden fazla sürümü olduğundan (2.0 ve 3.0) ve bu sürümleri FLA dosyalarınıza dahil etmenin birden çok yolu olduğundan, ActionScript'i öğrenmenin çeşitli farklı yolları vardır.

Bu yardım sistemi ActionScript'le çalışmayı sağlayan grafik kullanıcı arabirimini açıklamaktadır. Bu arabirim Eylemler panelini, Komut Dosyası penceresini, Komut Dosyası Yardımcısı modunu, Çıktı panelini ve Derleyici Hataları panelini içermektedir. Bu konular ActionScript'in tüm sürümleri için geçerlidir.

Adobe'nin diğer ActionScript belgeleri ActionScript sürümleri hakkında tek tek bilgi edinmenize yardımcı olacaktır.

ActionScript 3.0, Flash iş akışı ve bileşenleri hakkında eğitim videoları için aşağıdaki linklere bir göz atabilirsiniz:

- ActionScript 3.0'a başlarken
- ActionScript 3.0 ile etkileşim oluşturma
- Flash iş akışı
- Bileşenleri kullanma

ActionScript hakkında eğitim metinleri için buraya tıklayabilirsiniz. Gideceğiniz sayfada şu eğitimler bulunmaktadır:
- Uygulama Oluşturma
- Etkileşim Ekleme
- Nesneler ve Sınıflar ile Çalışma

ActionScript sürümleri

Flash, farklı türdeki geliştiricilerin ve oynatma donanımının ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla birden fazla ActionScript
sürümü içerir.

- ActionScript 3.0 son derece hızlıdır. Bu sürüm, nesneye yönelik programlama kavramına diğer ActionScript sürümlerinden biraz daha fazla aşinalık gerektirir. ActionScript 3.0 ECMAScript tanımlamasıyla tamamen uyumludur, daha iyi XML işleme, iyileştirilmiş bir olay modeli ve ekrandaki öğelerle çalışmak için iyileştirilmiş bir mimari sunar.
ActionScript 3.0 kullanan dosyalar ActionScript'in önceki sürümlerini içeremezler.

- ActionScript 2.0'yi öğrenmek ActionScript 3.0'ü öğrenmekten daha kolaydır. Flash Player derlenmiş ActionScript 2.0 kodunu derlenmiş ActionScript 3.0 kodundan daha yavaş çalıştırsa da, daha tasarıma dayalı içerikler gibi ActionScript 2.0 hesaplama açısından yoğun olmayan birçok türde proje için kullanışlıdır. ActionScript 2.0 de ECMAScript tabanlıdır ancak tamamen uyumlu değildir.

- ActionScript 1.0, ActionScript'in en basit halidir ve Flash Lite Player'ın bazı sürümleri tarafından hala kullanılmaktadır. ActionScript 1.0 ve 2.0, aynı FLA dosyası içinde bir arada bulunabilirler.

- Flash Lite 2.x ActionScript, cep telefonları ve mobil cihazlarda çalışan Flash Lite 2,0.x tarafından desteklenen ActionScript 2'ın bir altkümesidir.

- Flash Lite 1.x ActionScript, cep telefonları ve mobil cihazlarda çalışan Flash Lite 1.x tarafından desteklenen ActionScript 1.0'ın bir altkümesidir.

ActionScript ile çalışma şekilleri

ActionScript'le çalışmanın birkaç yolu vardır.

- Komut Dosyası Yardımcısı modu ActionScript'i, kodu kendiniz yazmadan FLA dosyanıza eklemenizi sağlar. Siz eylemleri seçersiniz ve yazılım her eylem için gerekli olan parametreleri girmeniz amacıyla bir kullanıcı arabirimi sunar. Belirli görevleri yerine getirmek için hangi işlevlerin kullanılacağı hakkında biraz bilginiz olmalıdır ancak sözdizimi
öğrenmenize gerek yoktur. Birçok programcı olmayan kişi ve tasarımcı bu modu kullanmaktadır.

- Davranışlar kodu kendiniz yazmadan dosyanıza eklemenizi sağlar. Davranışlar ortak görevler için önceden yazılmış komut dosyalarıdır. Bir davranış ekleyebilir ve sonra onu Davranışlar panelinde kolayca konfigüre edebilirsiniz. Davranışlar sadece ActionScript 2.0 ve önceki sürümlerde bulunur.

- Kendi ActionScript'inizi yazmak size belgeniz üzerinde fazlasıyla esneklik ve kontrol sağlar ancak ActionScript dili ve kurallarına aşina olmanız gerekir.

- Bileşenler, karmaşık işlevleri uygulamanıza yardımcı olan önceden oluşturulmuş film klipleridir. Bir bileşen, onay kutusu gibi basit bir kullanıcı arabirimi kontrolü veya kaydırma bölmesi gibi karmaşık bir kontrol olabilir. Bir bileşenin işlevini ve görünümünü özelleştirebilir ve başka geliştiriciler tarafından oluşturulmuş bileşenleri indirebilirsiniz. Çoğu bileşen, bir bileşeni tetiklemek veya kontrol etmek için bir miktar ActionScript kodu yazmanızı gerektirir.

ActionScript yazma

Geliştirme ortamında ActionScript kodu yazarken, Eylemler panelini veya Komut Dosyası penceresini kullanırsınız.

Eylemler paneli ve Komut Dosyası penceresinde, kod ipuçları ve kod renklendirme, kod biçimlendirme, sözdizimi vurgulama, sözdizimi denetimi, hata ayıklama, satır numaraları, metin sarma ve Unicode desteği içeren tam özellikli bir kod düzenleyicisi bulunmaktadır.

- Flash belgenizin parçası olan komut dosyaları (yani, FLA dosyasına gömülü olan komut dosyaları) yazmak için Eylemler panelini kullanın. Eylemler paneli, temel ActionScript dil öğelerine hızlı erişiminizi sağlayan Eylemler araç kutusu ve komut dosyaları oluşturmak için gereken öğelerin size sorulduğu Komut Dosyası Yardımcısı modu gibi özellikler sunar.

- Harici komut dosyaları (yani harici dosyaların içinde saklanan komutlar veya sınıflar) yazmak istiyorsanız, Komut Dosyası penceresini kullanın. (Harici bir AS dosyası oluşturmak için bir metin düzenleyicisi de kullanabilirsiniz.) Komut Dosyası penceresi kod ipuçları, kod renklendirme, sözdizimi denetimi ve otomatik formatlama gibi kod destek özellikleri içerir.
Owner
Owner
Admin

Mesaj Sayısı : 206
Puan : 626
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 13/10/09
Yaş : 37
Nerden : İzmir

https://simurg.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz