Simurg
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Fume FX ile ateş yapımı..
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeCuma Nis. 10, 2015 3:21 pm tarafından cingeyli

» Profesyoneller İçin En İyi 11 Flash Menü ve Navigasyon Dersi
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeSalı Mart 26, 2013 12:49 am tarafından zynp71

» Mental Ray Eğitimi(Türkçe)
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeCuma Nis. 27, 2012 4:57 pm tarafından 3dsmaxci33

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeÇarş. Kas. 11, 2009 6:34 am tarafından Owner

» Video Copilot - Andrew Kramer (1-83 Bütün tutorialleri)
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:07 am tarafından Owner

» Video2brain: Adobe Dreamweaver CS 3
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:03 am tarafından Owner

» Maxon Cinema 4D R11.5 Goodies DVD (Win & Mac)
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:02 am tarafından Owner

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:00 am tarafından Owner

» DesignProVideo - Photoshop CS4 101: Core Photoshop CS4
Scatter ile çim yapımı Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 4:59 am tarafından Owner


Scatter ile çim yapımı

Aşağa gitmek

Scatter ile çim yapımı Empty Scatter ile çim yapımı

Mesaj tarafından Owner Çarş. Ekim 21, 2009 4:27 am

Scatter ile çim yapımı
Modellerimizde scatter kullanar bir objenin üzerine başka bir objeyi rasgele olrak yerleştirebiliriz. Örneğin bir karakterin yüzüne sakal yapacağımız zaman scatter kullanabiliriz. Şimdi bu yöntemle üzeri çimlerle kaplı bir arazi yapacağız. Arazinin üzerinde 45.000 tane çim tanesi olacak. Bunların hepsini teker teker yerleştirmek biraz zaman alacağından scatter kullanacağız.Smile Merak etmeyin neden bilmiyorum ama kolay render ediliyor.
Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_Image1

Öncelikle arazimiz için bir Box çiziyoruz.Daha sonra Modify bölümüne girip ;

>Length : 250 ,Width : 250 , Height : 0

>Length Segs : 25 , Width Segs : 25 , Height Segs : 1

olarak ayarlıyoruz.




Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_noise

Daha sonra buna bir Noise Modifier ı uyguluyoruz. Ayarları aşağıdaki resimdeki gibi yapıyoruz.




Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_Image2

Sonuçta bunun gibi birşey olması lazım.

Daha sonra boxumuza bir de UVW Map modifieri uyguluyoruz fakat planar olmasına dikkat ediyoruz.




Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_inter

Eveet şimdi sıra çimleri yapmaya geldi. Create/Shapes bölümünden Line ı seçiyoruz. Yandaki menüden interpolation un altındaki Steps i : 3 yapıyorız ve optimize´ı da işaretlemiyoruz.




Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_Image4

Daha sonra move pencersini kapatıyoruz ve Hierarchy bölümüne girip Affect Pivot Only butonuna tıklıyorız. XYZ axisini objenin en altına çekiyoruz ve Affect Pivot Only butonuna tekrar tıklayarak kapatıyoruz. Sonra modify bölümünden objeye Edit Mesh modifieri uyguluyoruz. Bir kez daha modifier bölümünden bend uyguluyoruz. Angle : 60 Direction : 90 ve Bend Axisi : Y yapıyoruz. Evet bir tane çim tanesini yaptık bile geriye sadece 44,999 tane kaldı. Hadi onları da yapalım.




Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_Image5

Daha sonra yukarıdaki resimde olduğu gibi shift tuşuna basılı tutarak çimimizin iki tane daha kopyasını oluşturuyoruz. Sonra Modifier bölümüne giderek ikinci çimimizi seçiyoruz. Modifier stacka tıklıyoruz ve bend e tıklayarak angle ´yi 80 yapıyoruz. Aynı şeyi 3. çim içinde yapıyoruz fakat bu sefer angle 100.

Left penceresinden bakınca bunun gibi birşey olması lazım. Evet bakın şimdi 3 tane çimimiz oldu yani geriye 45,997 tane kaldı.





Şimdi sıra bu çimlerin ve arazinin materiallerini ayarlamaya geldi. Ayarlar aşşağıdaki gibi olacak.


>Material #1: 2 Sided: Açık
>Diffuse Color: Red: 15 Green: 80 Blue: 15

>Material #2: 2 Sided: Açık
>Diffuse Color: Red: 50 Green: 140 Blue: 50

>Material #3: 2 Sided: Açık
>Diffuse Color: Red: 130 Green: 200 Blue: 20

>Material #4: 2 Sided: Açık
Diffuse Color: Red: 80 Green: 50 Blue: 20

Evet materialleri ayarladıktan sonra 1. materiali 1.çime, 2. materiali 2.çime, 3. materiali 3.çime ve dördüncü materiali de boxumuza yani araziye uyguluyoruz.

Evet şimdi sıra çimleri yeleştirmeye geldi. Önce ilk çimimizi seçtikten sonra Create/Geometry bölümüden Compound Objects kısmındaki scatteri seçiyoruz ve başlıyoruz ayarları yapmaya.

>Pick Distribution Object : Boxumuzu seçiyoruz

>Perpendicular : Kapalı

>Transformations´un altındaki Rotation : 15 ,360,15

>Transformations´un altındaki Scaling : 20, 20, 20

Dislayin altındaki Display oranı : %1

>Hide Distribution Object : Açık

Son olarak yukarıda Source Object Parameters bölümündeki Duplicates : 15.000 olacak.

Bu ayarları yaptıktan sonra en alttaki Load / Save bölümüne kaydedin ve bunu bütün çimlere uygulayın.

Eğer olmazsa teker teker diğer çimlerede aynı ayarları yapmanız gerekecek.




Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_Image6

Bütün ayarları yaptıktan sonra sahne soldaki gibi görünmeli. Evet bu kadar En sonunda da ışıkları ayarlayım render etmek kalıyor bir de Backrounda bir gökyüzü resmi atarsanız çok gerçeki oluyor. Aşağıdaki gibi.

Scatter ile çim yapımı Tr3d_194_final

Hazırlayan : Ozan ALTINKAYA (COMRADE)
Owner
Owner
Admin

Mesaj Sayısı : 206
Puan : 626
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 13/10/09
Yaş : 37
Nerden : İzmir

https://simurg.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz