Simurg
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Fume FX ile ateş yapımı..
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeCuma Nis. 10, 2015 3:21 pm tarafından cingeyli

» Profesyoneller İçin En İyi 11 Flash Menü ve Navigasyon Dersi
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeSalı Mart 26, 2013 12:49 am tarafından zynp71

» Mental Ray Eğitimi(Türkçe)
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeCuma Nis. 27, 2012 4:57 pm tarafından 3dsmaxci33

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeÇarş. Kas. 11, 2009 6:34 am tarafından Owner

» Video Copilot - Andrew Kramer (1-83 Bütün tutorialleri)
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:07 am tarafından Owner

» Video2brain: Adobe Dreamweaver CS 3
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:03 am tarafından Owner

» Maxon Cinema 4D R11.5 Goodies DVD (Win & Mac)
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:02 am tarafından Owner

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:00 am tarafından Owner

» DesignProVideo - Photoshop CS4 101: Core Photoshop CS4
3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 4:59 am tarafından Owner


3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF

Aşağa gitmek

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF Empty 3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF

Mesaj tarafından Owner Perş. Kas. 05, 2009 7:00 am

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 13final

Değerli arkadaşlar bu yazımda sizlere 3ds max , Mental Ray de resim temelli aydınlatma ve photoshop’ta deph of field olayını anlatmaya çalışacağım umarım faydalı olur.

1.önce test sahnemizi oluşturalım: 100cmx100cm ölçülerinde bir plane nesnesini sahnenin merkezine yerleştirelim ve ismini zemin olarak değiştirelim

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 1planeyapma

2. Sahnede x:35cm, y:35 cm koordinatlarına 5cm yarıçaplı bir teapot nesnesini yapalım teapot nesnesinin body, handle, spout ve lid parametrelerini kaldıralım. Daha sonrada %150 scale transformu ile Z yönünde uzatalım. İsmini Kavanoz olarak değiştirelim.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 2caydanlik

3. Daha sonra çaydanlık nesnesini rotate transformu ile aşağıdaki şekildeki gibi ağız kısmını yere doğru çevirelim. Sanki devrilmişte düşmüş gibi

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 3kavanoz

4.Bu adımda sphere primitives nesnesini kullanarak sanki dökülmüşte saçılmış bilyalardan oluşan bir düzen elde etmeye çalışıyoruz.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 4sacilmisbilyalar

5. Daha sonra sahnenin tam ortasına 100 cm yarıçaplı bir sphere nesnesi daha çiziyoruz. Bu nesneye ortam ismini verelim. Sphere nesnesine Modifier listesinden normal modifiersini uygulayalım ve flip normals seçeneğini işaretleyelim. Bu nesne bizim resim temelli aydınlatmada kullanacağımız ortamı oluşturmamızı sağlayacak.



6. Ortam ismini verdiğimiz sphere nesnesine bir standart kaplama atayalım ve difuse rengini tam siyah yapıp self illumunation kanalına bir hdri dokusu olan loft med.hdr resmini atayalım. Bu doku 3ds max maps klasörü altındaki HDRs klasöründen temin edebilirsiniz. Bu noktada bilinmesi gereken şey; HDRI resimleri içerisinde ışık bilgisi bulunan panoramik olarak çekilmiş resimlerdir. Sahnemizin etrafını kaplayan sphere nesnesine 2 sided olarak atayacağımız bu hdri resmi sahnemizin resim temelli aydınlatılması fonksiyonunu görecektir. Output amount değerini 10 yapıyorum. Bu daha fazla aydınlık bir görüntü oluşmasını sağlayacaktır.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 5cevrekaplama

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 6hdriayarlar

7. Render motoru olarak mental ray render ayarlıyoruz ve indirect illumination ayarlarını draft olarak belirliyoruz.

8. Rendering > Exposure control ayarlarını ise aşağıdaki gibi mr photographic exporsure control ve indoor nightime ayarlıyoruz. Exporuse değerini ise 2 yapalım.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 7rendersetup

9. Malzemelerin ayarlanması: Zemin, küreler ve kavanoz için arch&design materyal uygulayacağız. Sırası ile zemine satin vanished wood, küreler için chrome, kavanoz için ise thin glass malzeme uygulayın.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 8kavanozmat

10. Bu aşamadan sonra bir test renderi alın ve sahnenizi görün eğer bir sorun olmazsa aşağı yukarı şekildeki gibi bir sahne olmalıdır. Bu sahnede herhangi bir ışık kaynağı kullanılmadan görünen sonuç alınmıştır. Bu 3ds max içerisinden image based lighting diye adlandırılan resim temelli aydınlatma tekniğidir. Şimdi bu aşamadan sonra gelelim zdeph render ve photoshop ortamından deph of field olayına.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 9testrender

11. Photoshopta kompozitleme için iki adet çıktıya ihitiyacımız var bunlardan biri standart render çıktısı diğeri ise zdeph çıktı. Standart render çıktısı için indirect illumination ayarını medium kaliteye çekelim.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 10zdeph

12. Zdeph nedir? Zdeph çıktısı nesnelerin bakış noktasına olan uzaklıklarını beyazla siyah arasındaki gri tonlamalarla ifade eden bir çıktıdır. Rendering> Render setup> render elements yolu ile add butonuna basarak zdeph seçeneğini seçelim. Zmin ayarını 10 cm Zmax ayarını 100 cm yapalım. Bunun anlamı zdeph render çıktısının gri tonlama için hangi aralık değerini kullanacağıdır. Yani bakış mesafesine göre 10 cm den ile 100 cm ye olan mesafeyi gri tonla kodlamasıdır.

13. Her iki renkli çıktıyı difuse olarak targa formatında hiçbir ayara dokunmadan kaydedelim. Gri tonlu çıktıyıda yine hiçbir ayarla oynamadan zdeph ismi ile kaydedelim ve her iki resmide de photoshop ta açalım.

14. Difuse resminin alfa kanalına zdeph resmini tümü ile kopyala yapıştır yapalım.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 11zdephcopyandpast

15. Bu kanala şimdide filter menüden blur> gaussian blur efect verelim. Radius değerine 2 girelim. Bunun amacı krom kürelerimizin dış kenarlarında bir fuluğ görüntü oluşturmaktır.

16. Son adımda ise alfa kanalı değiştirilen difuse resmini Fitler menüden> blur> lens blur ekleyerek. Aşağıdaki değerleri uyguluyoruz.

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 12blurdegerleri

3DS Max resim temelli aydınlatma ve Photoshop DOF 13final

Eğer yanlış bir şeyler yapmadıysanız mesafeye bağlı fululuğu veren resminiz bu şekilde görünmelidir. Sonuç olarak yapılan bu çalışmada 3ds max ve mental ray render kullanılarak yapılan HDRI temelli aydınlatma ve zdeph renderle photoshopta mesafeye bağlı görüntü fluluğunu yapmış olduk. Bu tip fuluğlukları hesaplayan max içerisinde çalışan özel eklentiler var ancak photoshopta kompozitleme öğrenmenin başka faydalarını da göreceğimizi unutmayalım. Blur focal distance ayarı ile oynayarak fululuğun nerede başlayıp nerede biteceğini birkaç saniye içerisinde ayarlayabilirsiniz. Radius değeri ise fululuğun miktarını photoshopta ayarlamanıza imkan verir ve her şeyden de önemlisi tüm bu ayarların sonuçlarını photoshopta birkaç saniyede alabilirisiniz.

Herkese iyi çalışmalar.

Alıntıdır: Alpaslan Bilici
Owner
Owner
Admin

Mesaj Sayısı : 206
Puan : 626
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 13/10/09
Yaş : 37
Nerden : İzmir

https://simurg.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz