Simurg
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En son konular
» Fume FX ile ateş yapımı..
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeCuma Nis. 10, 2015 3:21 pm tarafından cingeyli

» Profesyoneller İçin En İyi 11 Flash Menü ve Navigasyon Dersi
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeSalı Mart 26, 2013 12:49 am tarafından zynp71

» Mental Ray Eğitimi(Türkçe)
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeCuma Nis. 27, 2012 4:57 pm tarafından 3dsmaxci33

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeÇarş. Kas. 11, 2009 6:34 am tarafından Owner

» Video Copilot - Andrew Kramer (1-83 Bütün tutorialleri)
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:07 am tarafından Owner

» Video2brain: Adobe Dreamweaver CS 3
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:03 am tarafından Owner

» Maxon Cinema 4D R11.5 Goodies DVD (Win & Mac)
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:02 am tarafından Owner

» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 5:00 am tarafından Owner

» DesignProVideo - Photoshop CS4 101: Core Photoshop CS4
3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Icon_minitimeSalı Kas. 10, 2009 4:59 am tarafından Owner


3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma

Aşağa gitmek

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Empty 3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma

Mesaj tarafından Owner Perş. Kas. 05, 2009 6:47 am

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Finalresim


Şimdi size çok basit bir yapımı olan ama filmlerde veya reklamlarda doğru kompozitlerle çok güzel resim oluşturan bir ders anlatacağım..Bundan yola çıkarak bu mantıkda olan herşeyi rahatlıkla yapabileceksiniz...örneğin düşen bir taş ,asteroid , araba kazası , aklınıza gelebilecek herhangi bir basma düşme sürüklenme olaylarını bu ders sonucunda yapabileceksiniz...

başlıyoruz....

Not: Bu vereceğim ebatlar benim tercihim siz istediğiniz ebatları oranları arttırarak kullanabilirsiniz...

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Finalresim

-öncelikle boş bir max dosyası açın..

-X,Y,Z = 0 koordinatlarına length ve width 250 birim bir plane çizin..segmentleri de 50 olsun...(50 segmenti dahada arttırabilirsiniz.pürüzsüz bir görüntü elde etmek için)

-Bir tane sphere çizin ben radiusu 12 yaptım..

-Line toolu kullanarak bezier bir path çizin...(plaine bir kıyısından girip içinde dolanıp uzak ucundan çıkıp gitsin .)

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Resim1

Bitirdikten sonra yukardaki işlerimizi Smile Spheri seçin ve motion panelini açıp pozisyonu işaretleyin asign controllerden path constrainti seçin..Umarım bilmeyenlerin anlayacağı şekilde anlatmışımdır. Smile) sonra aşağıda path parameter kısmında bulanan add path´e tıklayarak oradan lineı seçip sphere in gideceği güzargahı belirlemiş olacağız.

Şimdi Particle flow aşamasına geçmiş olduk ....

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Resim2

Birth : emit start : 0-emit stop : 100 Amount : 150

( 0 dan 100.frame kadar çıkış yapsın parçacıklar ve 150 tane olsun...)

Position Object : emitter object : sphere location : pivot

(Position obje seçmemizin nedeni..Parçacıkların sphereden çıkmasını istememiz...hareketli objemizi takip edecek parçacıklar)

Shape : shape : cube size : 10

(hareketli objeyi takip edecek parçaların şekli 10 birim boyutlarında cube şeçimlerimiz nedeni ile)

Display : ticks

Animasyonu test amaçlı deneyince sphere in peşinde (eğer position objeyi pivot yapmayı unutmadıysanız) line üzerinde hareketsiz parçacıklar oluşması gerek...Buda işimizin bu aşamaya kadar doğru geldiğini gösterecek Smile)

Şimdi işin süpriz ve önemli kısımlarına gelmiş bulunuyoruz

Geometry / compound object / mesher..

Bu mesher objesini TOP viewportun herhangi bir yerine herhangi bir ebatta yapın arkadaşlar..yaptıktan sonra koordinatlarını X,Y,Z=0 pozisyonuna gelecek şekilde ayarlayın. (burası çok önemli)

şimdi mesher 01 seçili iken modify a tıklayıp mesher objesinin parametrelerine girin..Pick object e tıklayın ve pf source u seçin...(resimdede görünüyor..eğer XYZ=0 koordinatlarına ayarladıysanız bir fark görmeyeceksiniz ama pflowun bütün fonksiyonlarını şu anda içinde barındırıyor arkadaşlar)

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Mesher

şimdi sahnenizde mesher objesini seçin H tuşuna basarak... sağ tıklayıp object propertiesi açın ve visibilityi 0 yapın..

sonra sahnenizden pflowu seçin ..onada sağ tıklayıp object propertiesi açın ve visibilityi 0 yapın..

(Mesher herhangi bir parçacık sistemini Mesh olarak dönüştürüyor. bu sayede normal taneciğe uygulanamayan tüm modifierler taneciklere etki edebiliyor. Patlamalarda kırılmalarda yanmalarda bunu kullanıyorum nedeni pflowu uvw map kaplayamıyorsunuz ama mesher bütün pflowunuzun bilgisini taşıdığı ve tek parça olduğu için kaplamalarda bir sorun olmuyor..bütün eventlerı gruplamış gibi düşünebilirsiniz)

Neyse bu aşamada bitti ..deneyin bir kez daha ...hala bişey yok sahnenizde değilmi..şimdi işin son ve önemli kısmına geldik arkadaşlar.

Plain´ı seçin....

Modify listesinden / Volume select...

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Volumeselect

bütün ayarları kırmızı ile sırası ile resimde anlattım.. Select bydan mesh object i seçin none yazan butona tıklayıp mesher i seçin..Soft selectionu işaretleyin falloff 20 birim siz bir bakın oluşacak renkli yol izine bana 9 birim uygun geldi size uygun geleni siz ayarlayın...sonuçta oluşacak görüntünüzün yumuşatmak maksatlı bir parametre soft selection...kafanıza göre Smile))

animasyonu ilerletince sadece renkli bir görüntü oluşmuş olması gerek....

plain seçili iken modifier listesinden dan push´u seçin. Push value yi -10 yapın....şimdi animasyonu yapın bakalım nasıl oldu. Smile)

beğendiniz umarım..bu kadar basit....

mesher ve pflowu visibility = 0 yaptık ve tekrar ikisini seçip hide edin ( ikiside seçili iken sağ tuş hide selection sonra selametle )

3dsmax kullanarak zeminde Pflow ile iz bırakma Finalresim

alıntıdır: mustafa ercan
Owner
Owner
Admin

Mesaj Sayısı : 206
Puan : 626
Reputation : 0
Kayıt tarihi : 13/10/09
Yaş : 37
Nerden : İzmir

https://simurg.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz