Mental Ray'a Giris
1 sayfadaki 1 sayfası
Mental Ray'a Giris
MENTAL RAY
Mental Ray temel olarak ışığın hareketini gerçek dünyadaki gibi taklit edebilen , raytraced (ışın izlemeli) reflection(yansıma)-refraction(kırılma) oluşturabilen , Caustic ve Global Illumination gibi ışık olaylarını simule eden bir render motorudur. Bu derste Mental Ray in bazı temel özelliklerini açıklayıp birkaç değişik sahnenin canlandırılması ile ilgili örnekler yapacağız. İlk olarak klavye den F10 tuşuna basıp Common sekmesinden Assingn Renderer menusune girip Production kısmından Choose Renderer ikonuna tıklayarak MentalRay i aktif etmekle işe başlayalım. Mental Ray i aktif ettikten sonra ilk inceleyeceğimiz kısım Sampling Quality.
SAMPLING QUALITY (Anti-Aliasing)
Anti-Aliasing i kısaca render sonrası cisimlerin kenarlarında oluşan kırıkları önleme işlemi olarak tanımlayabiliriz. 3D Studio Max te default olarak Anti-Aliasing ,cisimlerin malzemelerindeki Supersampling özelliğiyle yapılır. Mental Ray de ise Anti-Aliasing cisimleri değil sahneyi temel alacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşağıda Sampling Quality menusu görülmektedir.[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Şimdi Sampling Quailty Menusunun bazı özelliklerini açıklayalım. Bu menunun en önemli kısmı Samples Per Pixel değerleridir.İlk olarak bilmemiz gereken şey Max in neresinde görmüş olursanız olun Sampling (Örnekleme ) değeri arttıkça kalite ve render süresi artar.Anti-Aliasing ile ilgili asıl olayımız Samples Per Pixel menusundeki Minimum ve Maximum değerlerinin en iyi optimizasyonudur. Minimum değeri pixel başına düşen örnekleme (Sampling) sayısıdır. Default olarak gelen 1/4 değeri dört pixel için bir örnekleme anlamına gelir. Test render larında makul bir değer olmakla birlikte son render için en az 1 en ideal 4 değerini kullanabilirsiniz.Yüksek değer yüksek kalite ve render süresi demektir.Maximum değeri ise örneklemeler arasındaki kontrast farkını giderir. Yine default olan 4 değeri test render için uygun olmakla birlikte son render da 16 yada daha yüksek bir değer kullanabilirsiniz. Maximum değerini her zaman Minimum değerden yüksek tutun ve ikisine de aynı değeri girmeyin.Processing sekmesindeki Diagnostics menusunden Visual özelliğini Enable edip Sampling Rate i seçerseniz alacağınız şematik render Sampling i daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Filter menusu pixeller arasındaki geçişleri kontrol etmek için bazı özellikler sunar. Filter Type = Box test renderlar için idealdir. Son renderlarda birçok sahne için en iyi sonucu Mitchell verir. Width değeri sahneyi genişliğine , Height değeri ise yüksekliğine yumuşatır. Filter Type Box iken default değerleri 1 , Mitchell iken 4 tür. En fazla 8 değerini alabilirler.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
CAUSTICS
Caustic ışık demetlerinin yansıma yada kırılma sonucu simetrik olarak odaklanmaları olayıdır. Güneşli bir havada denizin dibinde kırılma sonucu oluşan , suyun üstündeki teknelerin yüzeylerinde ise yansıma sonucu oluşan caustic etkilerini görebilirsiniz. Mental Ray de her cisim caustic etkilerini gösterir fakat oluşturmaz. Caustic oluşturmak için en az bir adet caustic oluşturmaya ayarlanmış yansıma yada kırılma malzemeli cisim , bir adet caustic etkisini göstermeye ayarlanmış cisim ve bir adet caustic oluşturmaya ayarlanmış ışık kaynağı gereklidir. Oluşturulan her cisimde Receive Caustics özelliği standart oarak açıktır.Son olarak render menüsündeki Indirect Illumination sekmesinden Caustic i aktif etmeniz etkiyi görmek için yeterli olacaktır. Aşağıda Caustic ayarlarken bizi ilgilendirecek menuler görülüyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Yukarıda görülen birinci resim cisme ters tıkladığımızda çıkan properties menusunun Mental Ray sekmesidir. Buradan cismin Caustic oluşturmasını (Generate Caustics) , Caustic ışınlarını almasını (Receive Caustics) sağlayabilir yada engelleyebilirsiniz. Ayrıca cisimleri Global Illumination a dahil edip hariç tutma işlemi de buradan yapılır. Yukarıda görülenler standart ayarlardır. Yansımalı bir cismi caustic oluşturmaya ayarlamak için Generate Caustics özelliğini aktif etmeniz yeterli olacaktır.
İkinci resimde ise render menusunun Indirect Illumination sekmesinde bulunan Caustics menusu görülüyor. Caustics özelliği default olarak kapalıdır. Enable butonuna tıklayarak aktif edebilirsiniz. Maximum Num. Photons per Sample değeri Caustic etkisini oluşturacak fotonların yoğunluğunu belirler. Yüksek değerler görülen caustic etkisini yumuşatır. Maximum Sampling Radius değeri caustic işlemine dahil olan fotonların yarıçap değerini belirler. Yüksek değerlerde fotonlar üst üste binerler ve yumuşak sonuçlar ortaya çıkar.Filter menusunde Box , Cone ve Gauss olmak üzere üç seçeneğimiz var. Bu seçekler caustic etkisinin keskinliğini ayarlamak için kullanılır. Default olarak kullanılan box tipi hızlı render almak için uygundur. Cone keskin caustic efekleri sunar. Kernel değeri Cone filtre tipinin keskinliğini kontrol etmek için kullanılır.
Son resimde görülen ise Sahnemizde bulunan ışığın Indirect Illumination ayarlarıyla ilgilidir. Buradan lokal caustic ayarlarını yapabilir ve birden fazla ışık kullandığınızda her ışığa farklı bir enerji ve foton değeri girebilirsiniz.Default olarak Automatically Calculate Energy and Photons işaretlidir. Caustic ayarlarımızı çoğunlukla global olarak render menusunden yapacağımız için buraları karıştırmamıza pek gerek yok. Sadece Automatically Calculate Energy and Photons özelliğinin aktif olması bizim için yeterlidir.
Aşağıdaki resimde global ışık ayarlarını yapabileceğimiz Light Properties menusu görünüyor. Bu menudeki Caustic ile ilgili önemli kısımlar Average Caustics Photons per Light ve Global Energy Multiplier değerleridir. Average Caustics Photons per Light değeri sahnedeki herbir ışığın caustic etkisinde kullanılmak üzere göndereceği foton sayısını belirler. Caustic etkisinin doğruluğunu ayarlamak için gereken , kalite ve render süresini gözle görülür bir biçimde arttıran en önemli özelliklerdendir. Default değeri 10.000 dir. Bu değer Test render için ideal olabilir. Son render da doğru bir Caustic etkisi görebilmek için bu değeri arttırmanız gerekir (100.000-500.000) . Global Energy Multiplier ise herbir ışığın yayacağı enerji miktarını belirler. Sahne geneli üzerinde ışıklandırma kontorü sağlar. Işıkların değerleriyle oynamadan ışıkların sahne üzerindeki etkilerini arttırabilirsiniz.Render süresi üzerinde fazlaca etkisi olmamakla birlikte oluşturulacak Caustic yada Global Illumination etkisinin daha net görülmesi için (ortama ve ışık yoğunluğuna göre)bu değer arttırılmalıdır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Mental Ray temel olarak ışığın hareketini gerçek dünyadaki gibi taklit edebilen , raytraced (ışın izlemeli) reflection(yansıma)-refraction(kırılma) oluşturabilen , Caustic ve Global Illumination gibi ışık olaylarını simule eden bir render motorudur. Bu derste Mental Ray in bazı temel özelliklerini açıklayıp birkaç değişik sahnenin canlandırılması ile ilgili örnekler yapacağız. İlk olarak klavye den F10 tuşuna basıp Common sekmesinden Assingn Renderer menusune girip Production kısmından Choose Renderer ikonuna tıklayarak MentalRay i aktif etmekle işe başlayalım. Mental Ray i aktif ettikten sonra ilk inceleyeceğimiz kısım Sampling Quality.
SAMPLING QUALITY (Anti-Aliasing)
Anti-Aliasing i kısaca render sonrası cisimlerin kenarlarında oluşan kırıkları önleme işlemi olarak tanımlayabiliriz. 3D Studio Max te default olarak Anti-Aliasing ,cisimlerin malzemelerindeki Supersampling özelliğiyle yapılır. Mental Ray de ise Anti-Aliasing cisimleri değil sahneyi temel alacak şekilde yapılandırılmıştır. Aşağıda Sampling Quality menusu görülmektedir.[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Şimdi Sampling Quailty Menusunun bazı özelliklerini açıklayalım. Bu menunun en önemli kısmı Samples Per Pixel değerleridir.İlk olarak bilmemiz gereken şey Max in neresinde görmüş olursanız olun Sampling (Örnekleme ) değeri arttıkça kalite ve render süresi artar.Anti-Aliasing ile ilgili asıl olayımız Samples Per Pixel menusundeki Minimum ve Maximum değerlerinin en iyi optimizasyonudur. Minimum değeri pixel başına düşen örnekleme (Sampling) sayısıdır. Default olarak gelen 1/4 değeri dört pixel için bir örnekleme anlamına gelir. Test render larında makul bir değer olmakla birlikte son render için en az 1 en ideal 4 değerini kullanabilirsiniz.Yüksek değer yüksek kalite ve render süresi demektir.Maximum değeri ise örneklemeler arasındaki kontrast farkını giderir. Yine default olan 4 değeri test render için uygun olmakla birlikte son render da 16 yada daha yüksek bir değer kullanabilirsiniz. Maximum değerini her zaman Minimum değerden yüksek tutun ve ikisine de aynı değeri girmeyin.Processing sekmesindeki Diagnostics menusunden Visual özelliğini Enable edip Sampling Rate i seçerseniz alacağınız şematik render Sampling i daha iyi anlamanıza yardımcı olacaktır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Filter menusu pixeller arasındaki geçişleri kontrol etmek için bazı özellikler sunar. Filter Type = Box test renderlar için idealdir. Son renderlarda birçok sahne için en iyi sonucu Mitchell verir. Width değeri sahneyi genişliğine , Height değeri ise yüksekliğine yumuşatır. Filter Type Box iken default değerleri 1 , Mitchell iken 4 tür. En fazla 8 değerini alabilirler.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
CAUSTICS
Caustic ışık demetlerinin yansıma yada kırılma sonucu simetrik olarak odaklanmaları olayıdır. Güneşli bir havada denizin dibinde kırılma sonucu oluşan , suyun üstündeki teknelerin yüzeylerinde ise yansıma sonucu oluşan caustic etkilerini görebilirsiniz. Mental Ray de her cisim caustic etkilerini gösterir fakat oluşturmaz. Caustic oluşturmak için en az bir adet caustic oluşturmaya ayarlanmış yansıma yada kırılma malzemeli cisim , bir adet caustic etkisini göstermeye ayarlanmış cisim ve bir adet caustic oluşturmaya ayarlanmış ışık kaynağı gereklidir. Oluşturulan her cisimde Receive Caustics özelliği standart oarak açıktır.Son olarak render menüsündeki Indirect Illumination sekmesinden Caustic i aktif etmeniz etkiyi görmek için yeterli olacaktır. Aşağıda Caustic ayarlarken bizi ilgilendirecek menuler görülüyor.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Yukarıda görülen birinci resim cisme ters tıkladığımızda çıkan properties menusunun Mental Ray sekmesidir. Buradan cismin Caustic oluşturmasını (Generate Caustics) , Caustic ışınlarını almasını (Receive Caustics) sağlayabilir yada engelleyebilirsiniz. Ayrıca cisimleri Global Illumination a dahil edip hariç tutma işlemi de buradan yapılır. Yukarıda görülenler standart ayarlardır. Yansımalı bir cismi caustic oluşturmaya ayarlamak için Generate Caustics özelliğini aktif etmeniz yeterli olacaktır.
İkinci resimde ise render menusunun Indirect Illumination sekmesinde bulunan Caustics menusu görülüyor. Caustics özelliği default olarak kapalıdır. Enable butonuna tıklayarak aktif edebilirsiniz. Maximum Num. Photons per Sample değeri Caustic etkisini oluşturacak fotonların yoğunluğunu belirler. Yüksek değerler görülen caustic etkisini yumuşatır. Maximum Sampling Radius değeri caustic işlemine dahil olan fotonların yarıçap değerini belirler. Yüksek değerlerde fotonlar üst üste binerler ve yumuşak sonuçlar ortaya çıkar.Filter menusunde Box , Cone ve Gauss olmak üzere üç seçeneğimiz var. Bu seçekler caustic etkisinin keskinliğini ayarlamak için kullanılır. Default olarak kullanılan box tipi hızlı render almak için uygundur. Cone keskin caustic efekleri sunar. Kernel değeri Cone filtre tipinin keskinliğini kontrol etmek için kullanılır.
Son resimde görülen ise Sahnemizde bulunan ışığın Indirect Illumination ayarlarıyla ilgilidir. Buradan lokal caustic ayarlarını yapabilir ve birden fazla ışık kullandığınızda her ışığa farklı bir enerji ve foton değeri girebilirsiniz.Default olarak Automatically Calculate Energy and Photons işaretlidir. Caustic ayarlarımızı çoğunlukla global olarak render menusunden yapacağımız için buraları karıştırmamıza pek gerek yok. Sadece Automatically Calculate Energy and Photons özelliğinin aktif olması bizim için yeterlidir.
Aşağıdaki resimde global ışık ayarlarını yapabileceğimiz Light Properties menusu görünüyor. Bu menudeki Caustic ile ilgili önemli kısımlar Average Caustics Photons per Light ve Global Energy Multiplier değerleridir. Average Caustics Photons per Light değeri sahnedeki herbir ışığın caustic etkisinde kullanılmak üzere göndereceği foton sayısını belirler. Caustic etkisinin doğruluğunu ayarlamak için gereken , kalite ve render süresini gözle görülür bir biçimde arttıran en önemli özelliklerdendir. Default değeri 10.000 dir. Bu değer Test render için ideal olabilir. Son render da doğru bir Caustic etkisi görebilmek için bu değeri arttırmanız gerekir (100.000-500.000) . Global Energy Multiplier ise herbir ışığın yayacağı enerji miktarını belirler. Sahne geneli üzerinde ışıklandırma kontorü sağlar. Işıkların değerleriyle oynamadan ışıkların sahne üzerindeki etkilerini arttırabilirsiniz.Render süresi üzerinde fazlaca etkisi olmamakla birlikte oluşturulacak Caustic yada Global Illumination etkisinin daha net görülmesi için (ortama ve ışık yoğunluğuna göre)bu değer arttırılmalıdır.
[Resimleri görebilmek için üye olun veya giriş yapın.]
Similar topics
» Mental Ray's Ink'n Paint Dersi
» Video Tutorial: Interior Lighting by using Mental Ray
» 3ds Max & Mental Ray Glow Efekti - Part 1
» 3ds Max & Mental Ray Glow Efekti - Part 2
» Mental Ray - Arch&Design - 3DS Max - Part 01
» Video Tutorial: Interior Lighting by using Mental Ray
» 3ds Max & Mental Ray Glow Efekti - Part 1
» 3ds Max & Mental Ray Glow Efekti - Part 2
» Mental Ray - Arch&Design - 3DS Max - Part 01
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Cuma Nis. 10, 2015 3:21 pm tarafından cingeyli
» Profesyoneller İçin En İyi 11 Flash Menü ve Navigasyon Dersi
Salı Mart 26, 2013 12:49 am tarafından zynp71
» Mental Ray Eğitimi(Türkçe)
Cuma Nis. 27, 2012 4:57 pm tarafından 3dsmaxci33
» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
Çarş. Kas. 11, 2009 6:34 am tarafından Owner
» Video Copilot - Andrew Kramer (1-83 Bütün tutorialleri)
Salı Kas. 10, 2009 5:07 am tarafından Owner
» Video2brain: Adobe Dreamweaver CS 3
Salı Kas. 10, 2009 5:03 am tarafından Owner
» Maxon Cinema 4D R11.5 Goodies DVD (Win & Mac)
Salı Kas. 10, 2009 5:02 am tarafından Owner
» VTC: Adobe Photoshop - Mastering CORE Concepts Tutorials
Salı Kas. 10, 2009 5:00 am tarafından Owner
» DesignProVideo - Photoshop CS4 101: Core Photoshop CS4
Salı Kas. 10, 2009 4:59 am tarafından Owner